Friday, July 31, 2009

Lawak Pahang Tahun-tahun 60an..

Seorang lelaki setengah abad yang letih berjalan-jalan singgah di sebuah kafetaria untuk lepak sekejap. Tiba-tiba beliau didatangi oleh seorang pelayan.

“Nak minum apa, pak cik,” tanya pelayan itu dengan hormat.

“Ah, aok neh. Karang keh nok keh sebet la! (nanti saya nak saya sebut la!)” kata pak cik itu dengan rileknya.

Mendengar jawaban pak cik itu, pelayan segera berlalu.

Tidak sampai sepuluh minit, pelayan itu datang membawa sebiji gelas dan sebotol Karlsberg.

“Ah, aok neh; bila masa keh mintok menda ginih! (ah, awak ni; bila masa saya minta benda begini!” marah pak cik itu dengan rilek juga.

15 comments:

  1. fadh,
    ah, aok. tak kan tak ingat lawok ni? hehehe

    ReplyDelete
  2. hahahha.. kat kg mak koi ader sorang pakcik tu kena kat kedai mamak. Tak jumpa jalan balik lepas tu.

    ReplyDelete
  3. echam,
    hahaha wei, itu memang pening betol..

    ReplyDelete
  4. pakcik tue seorang lipis eh? hehe

    ReplyDelete
  5. Duan aok neh..ogha tempat aok jeghantek la teh..
    maner ader kassebek masa tu di lepih..kuikui

    ReplyDelete
  6. koi penah dgr citer ni..mungkin lebih kurang umo cam pakcik tu ke atau memang pakcik tu juge..dia gi kedai kopi..pahtu pelayan tu tanya dia "nak minum ape?"dengan suare yang pelahan pakcik tu kata nehepe...beberapa kali pelayan tu tanya dia jawab gitu..lama tu pelayan tu mula nak maroh,cakap gaya nak menengking la.."sebenonya pakcik nak minum ape??"pakcik tu pun cakap la kuat sikit cam nak maroh juge..pasal pelayan tu pandir je gayenya..."bagi la keh air kopi, hok dalam tv tu"....hehehe.rupenye air nescafe...

    ReplyDelete
  7. min, koi ingat weh...tp xnak komen lebih2...kang ade yg terasa kui3X(tiru gelok don)

    ReplyDelete
  8. ada satu kes yg koi jumpe..yg pening bukan org tua tp tokei kedai..ade ke masa order air dia sebut

    "bawak mai air 100 sport lah"...

    satu kedai senyap..

    ReplyDelete
  9. ada lagi satu part yang minta achor. aku tak ingat macam mana kawan pakcik tu mintak

    ReplyDelete
  10. Keh ingat cerutu rupa nyeh anak mentakeq..minta en Rahimin olah ini cerita pula..he he..

    ReplyDelete
  11. Cerite ni sokmo koi dngor.Ngape tak abih ke.Ande tergantung lagi ler...

    ReplyDelete
  12. kah pernoh dengo lawok ni masa sekoloh dulu. memang kelako.

    ReplyDelete